Με τον Νόμο σύστασης του ΠΕΔΥ, Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια περίθαλψη, εντάχθηκαν και λειτουργούν σήμερα κάτω από την σκέπη του ΕΣΥ. Με αυτόν τον τρόπο οι παροχές όλων των ταμείων που ενοποιήθηκαν στον ΕΟΠΥΥ κατά το παρελθόν, με όλη την υλικοτεχνική υποδομή και το ανθρώπινο δυναμικό που τις εξασφάλιζε πέρασαν στην αρμοδιότητα των Υγειονομικών Περιφερειών, που καλούνται τώρα πιο επιτακτικά από ποτέ να τις αξιοποιήσουν και να τις αναπτύξουν.
Η παροχή οδοντιατρικής περίθαλψης στους ασφαλισμένους παρέχεται από τους εργαζόμενους Οδοντιάτρους και Οδοντοτεχνίτες που υπηρετούν στις Μονάδες του ΠΕΔΥ σε οδοντιατρεία και οδοντοτεχνικά (οδοντοπροσθετικά και ορθοδοντικά) εργαστήρια.
Αυτή η παροχή είναι γνωστή σε όλους τους ασφαλισμένους που επωφελούνταν χωρίς καμιά απολύτως οικονομική επιβάρυνση στα ταμεία που αυτοί υπάγονταν (ΙΚΑ, ΤΥΔΑ, ΤΑΞΥ κλπ ) και έκαναν χρήση αυτής.
Μετά την παρένθεση του ΕΟΠΥΥ όπου (χωρίς Οργανισμό και χωρίς συνολικό σχεδιασμό για την επικράτεια) η παροχή συνεχίστηκε σε ένα ασαφές καθεστώς, συνέχεια άτυπη των Οργανισμών και κανονισμών λειτουργίας των επιμέρους ταμείων, είναι επιβεβλημένη η διαχείριση του δυναμικού (ανθρώπινου και υλικοτεχνικών υποδομών) κατά τρόπο ώστε η ολοκληρωμένη οδοντιατρική περίθαλψη να εξασφαλίζεται στους πολίτες.
Σαν εργαζόμενοι προτείνουμε :
1) Την άμεση ενίσχυση σε ανθρώπινο δυναμικό του κλάδου των οδοντοτεχνιτών αφού ούτε με τον κανόνα του 5/1 ή 10/1 δεν υπήρξε καμιά πρόσληψη από τον διαγωνισμό ΑΣΕΠ του 2006. (Συνάδελφοι οδοντοτεχνίτες είναι σε διαθεσιμότητα από τα τεχνικά επαγγελματικά λύκεια και ο προηγούμενος Υπουργός Υγείας είχε δεσμευτεί δημόσια για την απορρόφηση οδοντοτεχνιτών στον τομέα της υγείας). Παροχή χωρίς υποκείμενα, δηλαδή εργαζόμενους δεν μπορεί να υπάρξει.
2) Την σύσταση Οργανισμού και κανονισμών λειτουργίας για την παροχή στις ΔΥΠΕ και στο ΠΕΔΥ. Η υφιστάμενη εγκύκλιος του ΙΚΑ για τα οδοντοτεχνικά εργαστήρια περιέγραφε και ακόμα και σήμερα έχει εφαρμογή στην λειτουργία των εργαστηρίων.
3) Κατάργηση της χειρογραφικής απεικόνισης των εργασιών-ηλεκτρονική παρακολούθηση της παραγωγής.
4) Μηχανοργάνωση καρτέλας ασθενούς.
5) Διασύνδεση με κεντρικούς server.
6) Διασύνδεση των μονάδων και των εργαστηρίων μεταξύ τους και μέσω της λειτουργίας αρμόδιας κεντρικής διεύθυνσης.
7) Ένταξη όλων των μονάδων στο σύστημα των τηλεφωνικών ραντεβού.
8) Εξορθολογισμός προμήθειας υλικών-κεντρική ηλεκτρονική διαχείριση.
9) Εξέταση της δυνατότητας χρήσης κρατικών υποδομών για εξοικονόμιση πόρων-επιλογή θέσεων με κριτήριο την εύκολη πρόσβαση των ασφαλισμένων (άξονες μέσω σταθερής τροχιάς) και τις πληθυσμιακές ανάγκες.
10) Κάλυψη των 7 ενιαίων γεωγραφικών περιφερειών μέσω καθετοποιημένης παροχής οδοντιατρικών και οδοντοπροσθετικών υπηρεσιών με βάση την πληθυσμιακή ανάλυση - συντονισμό των υγειονομικών περιφερειών στον τομέα της οδοντιατρικής περίθαλψης, για ανάπτυξη της παροχής ομοιογενώς και καθολικά στην επικράτεια.
11) Ο σχεδιασμός της παροχής οδοντιατρικής περίθαλψης πρέπει να γίνει από τους επιστημονικά υπεύθυνους οδοντιάτρους και οδοντοτεχνίτες με μελέτη και προοπτική. Οι πολίτες πρέπει να συνεχίσουν να έχουν την παροχή δωρεάν καθώς το κόστος συμμετοχής τους (70%! = 700€) που προτείνεται και σχεδιάζεται, είναι απαγορευτικό οδηγώντας τους τελικά σίγουρα και μοιραία σε απασφάλιση.
Η παροχή οδοντιατρικής φροντίδας που λειτουργούσε καθετοποιημένα στις πρώην μονάδες του ΙΚΑ, πρέπει να ενισχυθεί, να συντονιστεί και να επικαιροποιηθεί με σοβαρό και μακρόπνοο σχεδιασμό. Η όποια αποδυνάμωση ή εγκατάλειψη της θα οδηγήσει σε κατάργηση και αυτό πρώτα από όλους θα έχει αντίκτυπο στους πολίτες και την υγεία τους.
Για το Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ ΧΑΡΙΣΗΣ ΤΡΥΦΟΥΛΤΣΑΝΗΣ ΤΡΥΦΩΝΑΣ